neljapäev, 2. detsember 2010

they did it again

okei. ma saan aru. on jõulutraditsioonid ja kõik ja puha, aga nimetada seda siis veel kaunistamiseks? ma ei teaaaa...
marko näitas meile telekas juba paar päeva tagasi kui kenad jõulukuused erinevad eesti linnakesed omale soetanud on, mis nad selleks kõik teinud on ja kui palju maksnud. mehed riputasid jõulutulesid ka üles juba. kena-kena. selle vastu mul ei olegi midagi. 
ma tahaks hoopis rääkida sellest, mida nad igal aastal tartu jõulukuusega teevad. see on puhas maitselagedus, mis seal toimub. ma tean, et ühelt poolt on tarvis lastele tegevust leida ja jõulumeeleolu luua ja kõik see värk. ma tean küll, miks seda tehakse. aga tehke kuskil mujal. palun. miks nad panevad need lapsed neid õudseid paberijubinaid ja õlehirmutisi sinna kuuse külge rippuma kõigi inimeste silmailuksõuduseks. yes, you can throw eggs at me or sth. ja väita et ma olen paha, sest mulle ei meeldi laste kunst. ei. mulle meeldib küll laste kunst aga sellel on oma koht. ma ei ütle, et nad ei tohiks seda eksponeerida linnarahvale või miskit sellist. vastupidi. tehke, mõnuga. 
ja muidugi on lastel vaja mingit jõululootust või misiganes nad sealt saavad kui nad need jubinad sinna kuuse külge riputavad. aga see näeb kole välja. ja ma keeldun seda kuuske ilusaks nimetamast kui seal ripuvad segamini elektritulukesed ja paberilipikud. see ei ole silmale ilus või armas. 
see on tõesti ainult minu stiilieelistus (ei, ilmselgelt on mind ema mõjutanud), aga mulle meeldib kui kaunistused siiski piirduvad ühe joonega. pangu siis terve kuusk paberilipikuid täis. ma oleks rahul. palun vabandust, aga  ma olen juba viis aastat omaette kirunud, et see kakofoonia ja õudsus seal all servas on lihtsalt jubedus. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar