laupäev, 17. märts 2007

eestlased on imelikud

täitsa huvitav, kogu see jutt, mis ma eesti rahvausundist olen pidanud lugema tuletas mulle meelde, et need eestlaste surnuaiad mulle õudselt meenutavad midagi. täna tuli siis meelde seoses igasuguste selliste sõnadega nagu usundifenomenoloogiline ja "degenereerumine". HA! ma ei saanud aru, siiamaani tegelt hästi ei mõista mis kuradi pärast on surnuaiad neid sõnajalgu täis?? iga kord kui ma suvel vanaisa haual käin tekib siuke mõte, et miks on inimesed teinud sellest kohast muidu eesti loodusesse üldse mitte sobiva koha. ma siis nüüd järsku mõtlesin et äkki see tuleneb sellest, et surnutele on tahetud luua paradiis. meenus see kõige esimene pilt sealt lastepiiblist. njah. midagi sarnast on suurem osa nendest surnuaedadest. sest kunagi uskusid inimesed et hing, vaim or whatever elab pärast edasi, mingi teatud hing inimese kehas, laibas siis, jõle. aga nad arvasid et ta elab teatud viisil edasi ja siis minu teooria on see, et nad lõid sellele hingele mitte põrgu vaid paradiisi. kes see ikka tahab allilma minna pärast surma. njah. väga kriipi nii hilja sellisest asjast mõelda.
beisikli, mul ei tulnud und ja otsustasin selle raamatu lõpuni lugeda, vahepeal tahtsin lihtsalt selle mõtte kirja panna. jaaaa..homme tuleb tore päev koos tõlkimise ja muuga.
ujuda oli täna mõnus, sõltuvusttekitav.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar